Szolgáltatások

Egyéni coaching

A coaching az ügyféllel való partneri együttműködés egy olyan gondolatébresztő és kreatív folyamatban, amely arra inspirálja az ügyfelet, hogy szakmailag és személyesen a legtöbbet hozza ki magából. (International Coaching Federation definíciója) 

Kinek és mikor ajánlott?

Aki úgy érzi szeretne előre lépni egy kérdésben, és ehhez jól jön neki egy katalizátor, professzionális támogatás. Valaki, aki adja a figyelmét, tudását, tapasztalatát azért, hogy te a legjobb formádat hozhasd. 

Néhány példa, mivel szoktak coach-hoz fordulni: 

  • Ha úgy érzed, megrekedt a karriered
  • Ha nem tudsz érvényt szerezni magadnak (a munkahelyeden, a magánéletedben)
  • Ha a kapcsolataidban valami olyat tapasztalsz, amivel nehéz lenned (sorozatos konfliktusok, kihasználnak, nem figyelnek rád)
  • Valamire nagyon vágysz, mégsem tudod, hogy indulj neki
  • És még sorolhatnám: lényeg, hogy ha van egy vágyad, ami nagyon hív, vagy van valami olyan, amiből nagyon eleged van. 

Mitől lesz ez közös alkotás? 

Te hozod a témád én hozom a coaching módszertant. A coachingban mindenkinek megvan a maga felelőssége, mindenki kiveszi a részét a munkából, így lesz ez egy inspiratív, előrevivő folyamat, egy olyan légkörben, ahol megértésre, támogatásra, elfogadásra találhatsz. 

Miért szoktak engem választani? 

A legkülönfélébb dolgok miatt: van, akit a szakmai múltam sokszínűsége fog meg, van aki érzi a kémiát, van akit az MCC (Master Coach Certificate, a Nemzetközi Coaching Szövetségnél – International Coaching Federation – megszerezhető legmagasabb akkreditációs szint) vonz be, van akit egy tréningen vagy más fejlesztési alkalmon megfog, amit mondok, vagy ahogyan működöm. 

Hitvallásom coachként: 

Coachként abban hiszek,hogy a coach és a coachee viszonya, az egymásnak megszavazott bizalom, az újfajta látásmód megtapasztalása változásokat generál, új élményekkel és tanulásokkal gazdagít. 

Munkámat az ICF kompetenciái mentén végzem. Részt vettem az ICF globális assessor képzésén is (vizsgáztató), évek óta a Legacy coachképzéseinek egyik oktatója vagyok. Folyamatosan képzem magam, követem és beépítem a nemzetközi coaching trendeket, újdonságokat.

Csoportos coaching

A csoportos coaching egyéni fejlesztés csoportos közegben. Azaz az egyén behozza az elakadásait, vágyait vagy éppen dilemmáit, a csoport többi résztvevője pedig egy csoportos coach ko-ordinálásával támogatja őt abban, hogy előrébb jusson az adott kérdésben. 

Mi mindenre használható a módszertan? 

  • Nagyon hasznos tud lenni tréning utánkövetésre: képzeljük el, hogy 1 vagy 2 napos tréning keretében tanulnak valami újat a résztvevők, amit elkezdenek a mindennapi munkában működtetni. A kísérletezés és a gyakorlatba ültetés során akadnak ilyenkor sikerek és kudarcélmények egyaránt. A csoportos coaching keretében van lehetőség ránézni ezekre az elakadásokra, és tudunk lendíteni még egyet az új tudás és készség meggyökereztetése irányába. Például személyes hatékonyság képzésnél a megtanult eszközök beépülését segítendő néhány alkalom csoportos coaching rendkívül hasznos tud lenni. 
  • Önálló elemként vezetőfejlesztésre, főként ha az a cél, hogy a vezetők mozduljanak el a felhatalmazás irányába. Hiszen a coaching eszközök és különféle módszertani elemek alkalmazásával el tudják sajátítani azt a készséget, hogy fejlesszék az emberüket, ne tanácsokat adjanak vagy akár megoldják helyettük. A csoportos coachingnak ebben a tekintetben nagyon erős mindset formáló hatása van, hiszen saját élmény tapad ahhoz, milyen a felhatalmazásnak, a megszavazott bizalomnak a tárgya lenni, és milyen az, amikor teret kapunk arra, hogy a saját megoldásainkkal álljunk elő. Például több helyen is nagy sikerrel használtam coachszemléletű vezető képzésre. 
  • Interperszonális készségek fejlesztésére: a coaching eszközök használatával olyan kompetenciák erősödnek fel mint az értő-érző figyelem, empátia és annak verbalizálása, vagy akár a kérdezéstechnika. Többször használtam ezt az eszközt agilis szakemberek fejlesztésére (önállóan és utánkövetésként egyaránt), innovációs katalizátor szerepet betöltők fejlesztésére. Ezek mind olyan pozíciók, ahol ezek a kompetenciák elengedhetetlenek a szerepkör sikeres betöltéséhez. 

Ha érdekel a módszertan, korábbi cikksorozatom a témában: 
Csoportos coaching: mit, hol, miért?
Tanulási szintek: tanulás az esethozó történetéből
A tanulási szintek és a készségfejlesztés
Tanuljuk az együttműködést

Teamcoaching

A teamcoaching egy olyan komplex, azonnali hatással bíró folyamat, amely során a csapatok egy magasabb működési szintet érnek el. A magasabb működési szint egyaránt megnyilvánulhat egy eredményesebb működésben (pl: pontosabb szállítás, ügyféligény magasabb szintű kielégítése, jobb számok/üzleti mutatók), vagy akár jobb csapatlégkörben. 

A teamcoaching során ránézünk azokra a témákra, amelyekben a csapatnak mindehhez előre kell lépnie, és azokat a működéseket, dinamikákat, amelyek hátráltatják a csapatot, lecseréljük olyanokra, amelyek előre lendítik őket. 

Belső és külső coachként is számos teamcoaching folyamatot vittem. Olyan témákkal szoktak például teamcoachingba jönni csapatok, mint: 

  • Elhúzódó konfliktusok a csapatban, valami, ami körül demarkációs vonal alakul ki, akár két részre szakad a csapat, és képtelenek saját erőből ezt áthidalni.
  • A csapat teljesítménye folyamatosan elmarad a várttól, és nem sikerül feltárni és orvosolni az okokat. 
  • Felsővezetői csapatokban hiányzik a vezetők megfelelő szintű támogatása egymás iránt. 
  • Nagy a csapatban a fluktuáció, a csapat nem tudja integrálni és megtartani az új csapattagokat. 

Azon túl, hogy a terepen dolgozva coacholok csapatokat, képzek is teamcoachokat, nyílt képzésén és kihelyezetten is.

Nagy szerelem számomra a teamcoaching: a komplexitása, a kiváltott hatása, a spontaneitása miatt.  

Készségfejlesztés és Tréning

1000+ nap készségfejlesztést tudhatok magam mögött. Az általam fejlesztett készségek között megtalálhatóak:  

  • az olyan klasszikus tréning témák, mint konfliktuskezelés, kommunikációs készségfejlesztés
  • a vezetői készségfejlesztések, beleértve a visszajelzések adását, a facilitációs készséget, az érzelmi intelligenciát, és a coaching szemléletet 
  • agilis szakemberek képzése – agilis coachokat, scrum mastereket, chapter leadeket támogatok, hogy minél eredményesebben be tudják tölteni szerepeiket
  • olyan 21. században fontos készségek, mint a rendszergondolkodás, problémamegoldás vagy a kreativitás. 

Az általam tartott tréningek jelentős részét fejlesztő szakemberek képzése alkotta: coachképzés, csoport- és teamcoach képzés, facilitátorok képzése, szervezetfejlesztő szakemberek képzése.

Szervezetfejlesztés

A szervezetfejlesztés egy olyan komplex, többszintű, összehangolt beavatkozás, amely egyszerre hat folyamatokra, a szervezet különböző szintjein levőkre, a kultúrára, a kapcsolódásokra és a szervezeten belül uralkodó sztenderekre. Célja a szervezet eredményességének növelése, és a fenntartható magas minőségi működés biztosítása.

Az elmúlt években több, mint 30 szervezet fejlesztési folyamataiba kapcsolódtam bele. Támogatok kultúraváltást, változási folyamatokat, értékek bevezetését, zöld mezős beruházás beindítását, olyan belső apparátusok kialakítását mint pl: belső coach közösség, mentor csapat, tréneri- vagy facilitátori közösség.  

A szervezetfejlesztés során használt módszertanokban (mérések, Assessment Centers, Development Centers, változásmenedzsment, workshopok, készségfejlesztések, teamcoachingok, közösségépítés) otthonosan mozgok.

ICF akkreditációra felkészítő mentoring

Éveken át voltam ICF (International Coaching Federation) akkreditált képzésen oktató (ACSTH, ACTP), és elvégeztem az ICF nemzetközi PCC marker assessor képzését is. Ez az a képzés, amelyet az ICF vizsgáztatói elvégeznek, hogy a vizsga részeként leadott hanganyagot értékelhessék. 

ACC és PCC szinten vállalok felkészítést.